Rólunk

Szeretettel köszöntöm a MOLTOMI eAUTOPARK tulajdonosaként. Molnár Tamás (moltomi) vagyok, elektromobilitás iránt elkötelezett autórajongó.

1998-ban diplomáztam közlekedésmérnökként, majd ezt követően évekig a rally-, és driftversenyek töltötték ki az életem egy jelentős részét. Akkor még nem gondoltam volna, hogy 25 évvel később - mire talán megengedhetnék magamnak egy hobbyautót – eszembe sem jut majd egy benzines V8-assal krúzolni, a menő gumifüstölést pedig egy felesleges és borzasztóan környezetszennyező dolognak tartom majd.

Mára egyértelművé vált, hogy a hagyományos, szénhidrogének által hajtott belsőégésű járművekkel történő közlekedés felett (környezetterhelés, energiahatékonyság miatt elsősorban) eljárt az idő, és a megoldás az elektrifikáció. Ugyanakkor tudomásul kell venni, hogy jelenleg még nem minden feladatra/élethelyzetre, vagy csak bizonyos kompromisszumokkal kínál megoldást a villanyautó. Ezért mindig megkérdezem a leendő vevőmtől, mire fogja használni az autót, és olyat ajánlok, amivel elégedett lesz. Hozzáteszem, hogy a gyors fejlődésnek hála (hatótáv, töltőhálózat, töltési sebesség, biztonság, akkumulátorok életciklusa, akkumulátorok energia sűrűsége) ez már nem sokáig lesz így. A jövőben minden bizonnyal ugyanúgy kiszorulnak majd a belsőégésűek, mint ahogy a gőzgép vagy a lovaskocsi anno. Hosszabb utakra, főleg trélerrel (800 km/nap) én is dízelt használok még, de az alapesetben országúton 5 litert fogyasztó autómmal és a minél ritkább használattal talán nem teszem tönkre a világot.

Családunk 2019. január 25-én lett villanyautós (Citroen C-Zero RIA-267). Majd annyira magával ragadott és meggyőzött minket ez az „életérzés”, hogy két évvel később elkezdtem az általam jól megismert, használt elektromos autók értékesítését. Célom, hogy ezzel is segítsem az embereket, a környezetemet, a minél gyorsabb átállásra. Mindannyiunk számára fontos a környezetvédelem, a gyermekeink jövője, az egészségünk, vagy a pénzügyi előnyök. A megfizethető és a már bizonyított típusokat forgalmazom, nem célom minden típussal történő megismerkedés.

Abban hiszek, hogy széles tömegek részére a kicsi, városi elektromos autóknak abszolút van létjogosultsága. Hiszen minél kisebb az autó, annál kevesebb a fogyasztása, és az előállítása során keletkezett CO2 lábnyom, illetve az anyagszükséglete is. Otthon töltve abszolút nincs kompromisszum, illetve a kicsi akkuk hamar feltölthetők nyilvános töltőkről is, ezért a városi minikre specializálódtam.

Jelenleg egy olyan típust forgalmazok, amivel már van tapasztalatom, jól ismerem, van szervizháttere, kiforrott a konstrukció, és már 15 éves múlttal rendelkezik. Az úgynevezett „trió” elnevezés az alábbi 2009 és 2021 között gyártott „hármast” takarja:
- Mitsubishi I-MiEV
- Citroen C-Zero
- Peugeot Ion

Műszakilag mindhárom autó ugyanaz, apró különbségek vannak csak köztük. Az alap a Mitsubishi, ami egy klasszikus japán kei-car. Eredetileg benzines modell volt, 2009-ben készült el az elektrifikált verziója, majd a PSA csoport is elkezdte forgalmazni a saját márkái alatt 2010-től. Tehát ez egy eredendően japán autó, a japán autókra jellemző műszaki tulajdonságokkal.

A mai napig ilyen autóval jár a feleségem, édesanyám és jómagam is. A 100 km hatótáv elegendő a napi rutinhoz. Ha kevés netalán, rátöltünk (otthon töltve 20 km/óra „tankolási sebessége”). Az autó képességei/tulajdonságai/ára alapján kijelenthetem, hogy ez a VILÁG LEGJOBB ELEKTROMOS AUTÓJA, függetlenül attól, hogy sok elektromos autót ismerek/vezettem (Tesla Model S Plaid, Mercedes EQE, Hyundai Ioniq, Kia Soul, Dacia Spring, Nissan e-NV200, Volkswagen eGolf, Renault Zoe, Fiat 500e, Smart for Two…).