Számtalan előnye van az elektromos autónak. Legfőképpen az, hogy sokkal egyszerűbb a felépítése, többszörös a hatékonysága, nyomatékbajnok, minimális a karbantartás igénye, és mindeközben nincs emissziója (károsanyag kibocsátása). A villanymotor 90% körüli hatékonyságú, míg egy belsőégésű jó esetben 35%, azaz az energia 65% veszteség (hő és mechanikai súrlódás). Az elektromos autó új ára elég magas, támogatással sem könnyű hozzájutni, de egy 5-12 éves villanyautó már a megfizethető és az „abszolút megéri” kategóriában van, hiszen 2 millió Forinttól körül már megvehető. Igaz ez sem kevés, de ha figyelembe vesszük, hogy havonta 30.000-100.000 Forintot is megspórolunk, gazdasági szempontból tényleg nagyon megéri.
Sokakban felmerül az a közhiedelem, és mi van, ha tönkremegy az akksi? Rövid válasz: nem megy tönkre. Hosszabban: az jól látszik az elmúlt évek alatt (2010. óta gyártanak villanyautókat), hogy a használattal és idővel degradálódnak ugyan az akkumulátorok, de cserélni nem szükséges az akksikat még. Egy 10 éves, 150.000 km-t futott autó is tökéletesen megy, legfeljebb az akkukapacitása csak 50%. Ráadásul cellánként javítható, cserélhető az akku, azaz a teljes akkupakk cseréje egy újra, nem reális forgatókönyv. Ezért fontos, hogy a villanyautó vásárlás előtt lássuk, milyen az akkumulátor állapota. Ennek ellenére az akkuk cellacserével vagy teljes pakk cserével javíthatóak, feljavíthatóak.
Egy ilyen autó képes akár 1-2 liter benzin árából megtenni 100 km-t, és akkor az ingyenes töltéssel vagy napelemmel nem is számoltunk. A kisebb akksival rendelkezők - 100 km körüli hatótávval -, ideális városi szaladgálós autók, otthoni töltéssel is. A 200-400 kilométeres hatótávú és villámtölthető típusokkal némi kompromisszum árán a világot be lehet járni.
Íme a konkrét előnyök:
+1 IMÁDNI VALÓ, TÖKÉLETES KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ, KÜLÖNÖSEN A VÁROSI MINDENNAPOKRA, MIKÖZBEN MINDEN SOFŐR ARCÁRA MOSOLYT CSAL!