A „MOLTOMI E-AUTÓK” menüpontban összefoglaltam, miért csak néhány típust forgalmazok. Az alábbiakban olvasható, mit jelent nálam a „bevizsgált autó” fogalma, azaz mit és hogyan vizsgálok.
Az elmúlt 5 évben több, mint 100 trió (C-Zero, Ion, I-MiEV) fordult meg a kezeim között, és az ezekkel való foglalkozás, felkészítés során számos tapasztalatra tettem szert. Kidolgoztam egy olyan bevizsgálási módszert, amelyen ha átmegy az autó, nyugodt szívvel adom el. Ha „nem üti meg a mércét”, addig javítom/javíttatom/tesztelem, amíg olyan állapotba kerül, amivel én is szívesen járnék, és örömmel megtartanám. A bevizsgálás egyik legfontosabb eleme az akku vizsgálata, hiszen egy villanyautónak ez a „lelke”, és jelentős ár befolyásoló tényező, azaz nem minden az évjárat és km óra állás. Aki bevizsgálás nélküli vesz elektromos autót-t, az zsákbamacskát vesz.
Milyen folyamatokon mennek keresztül autóim, mielőtt meghirdetésre kerülnek?
MINDEN autóm több napos teszten, bevizsgáláson esik át, mely során 150-300 km-t „járatom”, illetve minden részletre kiterjedően nézem át őket:
- általános átvizsgálás: karosszéria vizsgálat, fék-futómű-kormánymű ellenőrzés, hajtáslánc tesztelése, 12V rendszer ellenőrzése
- nagyfeszültségű főegységek vizsgálata, ellenőrzése: hajtóakkumulátor, motor, fedélzeti töltő, DC/DC konverter, inverter, otthoni töltő (EVSE), klímakompresszor, fűtőkazán ellenőrzése
- műszaki vizsga előzetes és gyorsszervíz: lámpák, ablakmosó-törlő berendezés, gumik, fényszórók, fékfolyadék, hűtő-fűtő folyadék, 12V akkumulátor ellenőrzése, beállítása
- a nagyfeszültségű hajtóakkumulátor vizsgálatára külön kitérnék, ugyanis egyrészt ez az egyik legfontosabb fődarab, másrészt ennek tesztelése, bemérése igényel a legtöbb szakértelmet. Nem csak műszeres kapacitásvizsgálat és akkucellaellenőrzés történik, hanem teljes töltést, teljes merítést is elvégzek, mellyel a kiolvasott diagnosztikai értékeket validálom. Ez azért roppant fontos, mivel számtalanszor találkozok nem valós (módosított) kapacitásértékekkel, melyet semmilyen más módszerrel nem lehet kiszűrni. Minden akkumulátor megkapja a szükséges karbantartást, BMS kalibrációt, a gyári procedúra szerint.
Minden autó saját tulajdon, jár hozzá magyar nyelvű kezelési kézikönyv, kiolvasott rádiókód, és sok-sok használati jó tanács.
Speciális szolgáltatásaink:
- Segítünk a megvásárolt autó okmányirodai átíratásában, eredetvizsgáztatásában, biztosítás kötésében (kötelező és casco).
- Igény esetén hitel felvételével is megvásárolható az autó. Van olyan ügyfelem, aki a tankolás/benzinen megspórolt pénzét a törlesztőbe fizeti, így tudott átülni egy 1 millió forintos benzinesből egy 2,5 millió forintos villanyosba, majd abból egy 5 milliósba. A szervizelésre és a benzinre költött összeget a törlesztőrészletbe fizette, és abból lett egy sokkal értékesebb autója.
- A házhozszállítás is megoldható, mellyel az első hosszabb út esetleges nehézségeit lehet elkerülni.
- Igény szerint az autó szervizelésében is tudunk segíteni.
- Folyamatosan kapcsolattartást és szakmai támogatást biztosítunk ügyfeleinknek a vásárlás után is.