Szeretettel köszöntöm a MOLTOMI eAUTOPARK tulajdonosaként. Molnár Tamás (moltomi) vagyok, elektromobilitás iránt elkötelezett autórajongó.
1998-ban diplomáztam közlekedésmérnökként, majd ezt követően évekig a rally-, és driftversenyek töltötték ki az életem egy jelentős részét. Akkor még nem gondoltam volna, hogy 25 évvel később - mire talán megengedhetnék magamnak egy hobbyautót – eszembe sem jut majd egy benzines V8-assal krúzolni, a menő gumifüstölést pedig egy felesleges és borzasztóan környezetszennyező dolognak tartom majd.
Mára egyértelművé vált, hogy a hagyományos, szénhidrogének által hajtott belsőégésű járművekkel történő közlekedés felett (környezetterhelés, energiahatékonyság miatt elsősorban) eljárt az idő, és a megoldás az elektrifikáció. Ugyanakkor tudomásul kell venni, hogy jelenleg még nem minden feladatra/élethelyzetre, vagy csak bizonyos kompromisszumokkal kínál megoldást a villanyautó. Ezért mindig megkérdezem a leendő vevőmtől, mire fogja használni az autót, és olyat ajánlok, amivel elégedett lesz. Hozzáteszem, hogy a gyors fejlődésnek hála (hatótáv, töltőhálózat, töltési sebesség, biztonság, akkumulátorok életciklusa, akkumulátorok energia sűrűsége) ez már nem sokáig lesz így. A jövőben minden bizonnyal ugyanúgy kiszorulnak majd a belsőégésűek, mint ahogy a gőzgép vagy a lovaskocsi anno. Hosszabb utakra, főleg trélerrel (800 km/nap) én is dízelt használok még, de az alapesetben országúton 5 litert fogyasztó autómmal és a minél ritkább használattal talán nem teszem tönkre a világot.
Családunk 2019. január 25-én lett villanyautós (Citroen C-Zero RIA-267, ekkor még 10.000 elektromos autó futott országunkban). Majd annyira magával ragadott és meggyőzött minket ez az „életérzés”, hogy két évvel később elkezdtem az általam jól megismert, használt elektromos autók értékesítését. Célom, hogy ezzel is segítsem az embereket, a környezetemet, a minél gyorsabb átállásra. Mindannyiunk számára fontos a környezetvédelem, a gyermekeink jövője, az egészségünk, vagy a pénzügyi előnyök. A megfizethető és a már bizonyított típusokat forgalmazom, nem célom minden típussal történő megismerkedés.
Abban hiszek, hogy széles tömegek részére a kicsi, városi elektromos autóknak abszolút van létjogosultsága. Hiszen minél kisebb az autó, annál kevesebb a fogyasztása, és az előállítása során keletkezett CO2 lábnyom, illetve az anyagszükséglete is. Otthon töltve abszolút nincs kompromisszum, illetve a kicsi akkuk hamar feltölthetők nyilvános töltőkről is, ezért a városi minikre specializálódtam.
Jelenleg egy olyan típust forgalmazok, amivel már van tapasztalatom, jól ismerem, van szervizháttere, kiforrott a konstrukció, és már 15 éves múlttal rendelkezik. Az úgynevezett „trió” elnevezés az alábbi 2009 és 2021 között gyártott „hármast” takarja:
- Mitsubishi I-MiEV
- Citroen C-Zero
- Peugeot Ion
Műszakilag mindhárom autó ugyanaz, apró különbségek vannak csak köztük. Az alap a Mitsubishi, ami egy klasszikus japán kei-car. Eredetileg benzines modell volt, 2009-ben készült el az elektrifikált verziója, majd a PSA csoport is elkezdte forgalmazni a saját márkái alatt 2010-től. Tehát ez egy eredendően japán autó, a japán autókra jellemző műszaki tulajdonságokkal.
A mai napig ilyen autóval jár a feleségem, édesanyám, anyósom és jómagam is. A 100 km hatótáv elegendő a napi rutinhoz. Ha kevés netalán, rátöltünk (otthon töltve 20 km/óra „tankolási sebessége”). Az autó képességei/tulajdonságai/ára alapján kijelenthetem, hogy ez a VILÁG LEGJOBB ELEKTROMOS AUTÓJA, függetlenül attól, hogy sok elektromos autót ismerek/vezettem (Tesla Model S Plaid, Mercedes EQE, Hyundai Ioniq, Kia Soul, Dacia Spring, Nissan e-NV200, Volkswagen eGolf, Renault Zoe, Fiat 500e, Smart for Two…).