„220 felett, észre sem veszed, és elhagyod a valóságot”
Évjárat
2011
Futott kilométer
220 069 km
Ezt az autó csak azért vettem meg, mert 2xx.xxx volt a kmórájában. Tudni akartam, milyen egy ilyen autó ennyi futással. Amikor megtudtam, hogy Mitsubishi, és ezzel a különleges gyári fényezéssel készült, máris felértékelődött a szememben. Itthon megmérve kiderült, nem volt még festve, végig 100 mikron mindenhol, azaz gyári a fényezés. Anyósom első látásra beleszeretett, azóta az övé. Nem eladó, csak egy referencia autó.
Na de hány százalékos az akku, és ez még gyári akksi benne? Kérdezi mindenki elsőre. Nos egyrészt a korai, 2009-2012-es autók még a régi kémiás, LEV50 cellákkal készültek, amiket eleve 1000 ciklusra terveztek. 1000 ciklus, átlag 100 km/ciklussal számolva 100.000 km. Jellemzően ilyenkor 65-70%-sak ezek a pakkok. De tovább is használhatóak, általában 150.000-200.000 km környékén esnek be 50%-ra ezek a pakkok. Az már nagyságrendileg 1500-2000 ciklus. Viszonyításképpen ennek az autónak a 200.000 km, azaz a 2000 ciklus pont olyan táv, mint egy Tesla Model S 100Dnek, (ami 6-szor ekkora pakk) a 800.000 km futás, hiszen egy Tesla 2000-szer feltöltve 2000x400=800.000 km. (nagyobb a fogyasztása, ezért kb 400 km-t tud egy feltöltéssel.). És köztudottan a Nissan Leaftől és Kia Soultól eltekintve a triótól csak jobb akkuk vannak.
Szóval biztosan nem az eredeti cellák vannak benne, sőt a cellaképeket alaposan kielemezve és az előző tulaj elmondása szerint is ebben már egy újkémiás, LEV50N cellákkal szerelt pakk van. Az sem túl acélos, de a célnak megfelelő. Az autó egyébként 2011.02.10. óta van forgalomban, azaz ma, 2025.07.28-án 14,5 éves. Ideális társ, jön-megy, teszi dolgát akkor is, ha napokig egy köztéri parkolóban kell pihennie a vasútállomáson. Az autót 2023.12.06-án vásároltam, 212.999 km-rel. Ekkor 28,5Ah, azaz 60%-os volt a kapacitása. Fél évig használtam, jártam vele, utána került anyósomhoz, 2024. júniusában. Nálam kapott azért egy akkukarbantartást, egy kis szervizt, majd 2024.06.29-én elengedtem a kezét, ekkor 215.461 km volt benne, és 29Ah, azaz 60,4%-os volt az akku. Anyósom átlag nyugdíjasként használja, a napi tevékenységeihez. Eltelt ismét egy év, és bekérettem az autót egy gyors raportra, vallatásra. 2025.06.28-án 28,2Ah, azaz 58,8%. Egy év alatt 1,6%-ot degradálódott, 90 km-t szokott tippelni, itt képen félig van, és 45-öt ír ki.
Tehát ez a kis japán csoda továbbra is pacek állapotban teszi dolgát, és szolgálja ki gazdáját. Az elektromos autó állományunk legidősebb és legtöbbet futott tagja, így kijár neki a tisztelet. Igazi don huan, Ő a REFERENCIA pont. Ne feledjük, ha ezek a korai elektromos autók elmennek 20-25 évet (akár az eredeti akksival, hiszen ha évi 8000 km-t fut egy ilyen kiasautó akkor, 25 év alatt az 200.000 km), akkor az ezután készült elektromos autók sokkal jobb akksikkal 20-30 évesen még simán fognak tudni 75-85% akkukapacitást, míg ezek csak 50%-ot. Az autó működési idejét egyébként nem az akku, hanem a karosszéria degradálódása, korrodációja fogja behatárolni, hasonlóan mint egy jól karbantartott benzinesnél.
0 Ft